• “Direct aangesloten op AW-berichtenverkeer en i-WMO standaarden”

  • “Transfers? Het ziekenhuis blijft in contact met de patiënt thuis”

  • “Apothekerskring: dossiers, rechten en plichten, alles met de CarePad”

  • “Rechten en plichten, CarePad biedt een uitkomst voor de apothekerskring”

  • “Dag mams. Hoe gaat het? We komen overmorgen op de koffie”

  • “Dat is handig, 1x aantikken en ik maak direct contact”

  • “Kijk, we kunnen nu precies zien wanneer de thuiszorg komt”

  • “Iedereen kan met de speciale software van CarePad een tablet bedienen”

  • “Hallo opa! Wat ben jij aan het doen?”

  • “Dit is toch ongelooflijk, nu kunnen we elkaar iedere dag zien”

  • “Ach, kijk nou, wat een mooie foto van die kleine”

Vraag & antwoord

Bij internetuitval is meestal sprake van een stroomstoring, dat betekent dat alle elektra en pc‘s op kantoor (en thuis) eveneens buiten werking zijn. Via de CarePad wordt 24 uur per dag, zeven dagen per week op afstand gemonitord of uw internetverbinding goed functioneert. Is dat niet het geval, dan wordt er contact opgenomen om de verbinding te herstellen. Lukt dit ook niet, dan sturen wij een monteur om het probleem te verhelpen.

Jazeker. De CarePad bevat een HKZ-module, waardoor alle informatie makkelijker en sneller geraadpleegd en ingevoerd kan worden. Het zorgplan heeft u altijd bij de hand en protocollen worden automatisch bijgehouden. Een papieren zorgdossier is op termijn niet meer nodig. De CarePad is HKZ-proof.

De CarePad kan een connectie maken met het Huisartsen Informatiesysteem (HIS). Huisartsen hoeven hun patiënten minder vaak te bezoeken. Zij kunnen direct de actuele gegevens inzien en door middel van beeldbellen de gemoedstoestand van hun patiënt beoordelen. Huisartsen krijgen een beter inzicht in de zorgkring van hun patiënt en kunnen desgewenst sneller anticiperen op veranderende omstandigheden.

Voor beeldzorg geldt bij de meeste verzekeraars een maximale vergoeding van 72,- euro per uur. De overheid en veel gemeenten stimuleren het gebruik van innovatieve toepassingen als het gaat om e-health. Overleg vooraf met uw verzekeraar en (lokale) overheid over de voorwaarden.

Ja, na aankoop wordt de CarePad uw eigendom.

Nee. U heeft altijd een internetaansluiting nodig om de CarePad te kunnen gebruiken. Desgewenst kunnen wij voor u een internetaansluiting regelen.

Jazeker. Indien u dat wenst kunt u betalen in maandelijkse termijnen. Informeer naar de specifieke mogelijkheden voor zorgbedrijven, gemeenten en verzekeraars.

Ja, dat is mogelijk. Voorwaarde is dat u een internetaansluiting heeft. Aan de demonstratie zijn geen kosten en verplichtingen verbonden. Houd bij het maken van een demo-afspraak rekening met vier tot zes weken wachttijd.

Jazeker. Onder voorwaarden en indien er voldoende CarePads beschikbaar zijn, is een trial mogelijk. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Jazeker. Stuur een e-mail met uw naam en bedrijfsnaam naar: demo@carepad.nl en u ontvangt een unieke link om de demo te bekijken.

Nee. Tenzij u per se een medewerker wenst die de Carepad bij u op locatie komt toelichten. In dat geval wordt op basis van een vast tarief (€ 65,- voor maximaal twee uur) en een kilometervergoeding (€ 0,19/km) berekend wat de totaalkosten zijn.

Dit is sterk afhankelijk om hoeveel CarePads het gaat. Bij een beperkt aantal tot maximaal 100 stuks kan doorgaans binnen een werkweek geleverd worden. Grotere aantallen altijd in overleg. Informeer naar de actuele leveringstijden via onze helpdesk email: demo@carepad.nl.

Nee, dat is niet noodzakelijk, maar wel makkelijker en gebruiksvriendelijk. Communiceren met ouderen en hun naasten wordt dan zeer eenvoudig. Communiceren met zorgprofessionals vergt enige kennis. De keuze is aan diegene met wie u communiceert. Zo kan bijvoorbeeld de zoon of de dochter van de cliënt vanuit zijn of haar eigen pc beeldbellen, hulp bieden met bijvoorbeeld uitzending gemist, foto’s en filmpjes doorsturen van vakantie, kleinkinderen en nog veel meer...

Dat is per verzekeraar en gemeente verschillend. Informeer vooraf bij uw verzekeraar of gemeente naar de mogelijkheden.

Updates zijn programmaverbeteringen in de software van de CarePad. Wij luisteren graag naar uw mening en proberen de functionaliteiten van de CarePad steeds beter te maken en nieuwe functionaliteiten toe te voegen. U kunt ervoor kiezen om de updates automatisch in uw programma uit te laten voeren (uploaden) of dit handmatig te doen.

Geen paniek. Onze ict-afdeling monitort uw CarePad 24 uur per dag, zeven dagen per week op afstand. Zodra uw CarePad niet meer functioneert, bijvoorbeeld omdat de internetverbinding is verbroken, dan is dat voor CarePad Benelux zichtbaar. Wij nemen contact met u op om het probleem te verhelpen. Lukt dit niet dan sturen wij een monteur naar u toe.
Wat kunt u zelf doen?

  • Controleer of u stroom heeft (zit de stekker in het stopcontact?)
  • Controleer of uw internetverbinding werkt. Heeft u geen internetverbinding? Dan is dat meestal tijdelijk.
  • U kunt op werkdagen onze helpdesk bereiken, bel: (088) 234 00 00.

Dan vervalt uw specifieke CarePad programmatuur en beschikt u niet meer over de functionaliteiten van de CarePad. Ook uw zorgcirkel kan dan geen gebruik meer maken van alle functionaliteiten van de CarePad. U kunt uw CarePad naar ons terugsturen of iemand in uw kennissenkring kan de CarePad met abonnement overnemen.

Jazeker. Graag zelfs. U kunt een machtiging afgeven voor uw abonnement en kunt deze inzien en zelf bijhouden in uw CarePad.